Matlagningsyoghurt.....


Av någon anledning får vi ofta mycket matlagningsyoghurt kvar i kylskåpet efter veckornas  matkassar. 

Förmodligen för att jag ibland stökat om i recepten och jag jag inte har samma förkärlek till denna produkt som jag gillar tex minifraich och matlagningsgrädde.

Nåväl, ikväll tänkte jag att matlagningsyoghurten skulle få en annorlunda chans.

Jag toppade kvällens fruktsallad (kiwi och honungsmelon) med ett par matskedar matlagningsyoghurt (1pp) och ett par teskedar kokosflingor (1pp).

Överraskande fräscht och gott!

Noterat av Nina




Söndag frukost...


Det är inte med enkelhet jag bryter mina frukosttraditioner och väljer annat är lättyoghurt, frukt och havrekuddar.

Idag frestades jag av makens brödrostande och valde att ta en skiva.

Dock lyckades jag stå emot prästosten och bregott och valde i stället en "billigare" variant...

Frukosten bestod av:

Wasa surdeg mörk toast 2 PP
Creme cheese naturel 1 msk 1 PP
Fikonmarmelad 0 PP
Lättyoghurt 1 dl 1 PP
Fruktsallad 0 PP
Kaffe (men en liten skvätt mjölk) 

Noterat av Nina

P.S Jag har svårt att sluta med mjölk i kaffe och brukar räkna av 1 dl lättmjölk (1 PP) från den dagliga ransonen. 












Kanske sista....


Lördagskvällen bjöd på grillväder, kanske sista för säsongen....och vi passade på.

Fläskkotlett, grillade grönsaker och "färdig" potatisgratäng.

Vi grillade majs, röd lök, broccoli och paprika.

Till det drack jag ett gott rött Riojavin.

Det blev nog på tok för många PP denna lördagkväll en sensommardag i augusti. 

Jag ser att många frågar i gruppen och veckobonusen och extra propoints man kan träna sig till.

För mig ryker allt på helgen. Det är mer en regel än ett undantag.

Jag ska inte påstå att jag alltid känner mig så nöjd och mår så bra när det blivit för mycket av "det goda".

Men sker det vid ett tillfälle i veckan och jag är mer strikt de andra dagarna är det i alla fall hållbart på sikt och det är det viktigaste för mig.

Noterat av Nina