Mitt pointsupplägg..

 
God morgon!
 
Här om dagen fick jag en fråga om mitt "pointsupplägg" från en följare. Hon undrade om jag ville dela med mig av en dag och det är klart jag vill.
 
För ordningen skull börjar jag med frukosten. Den frukost jag vanligtvis äter på vardagarna.
 
Jag äter alltid någon form av yoghurt, fil eller liknande. Brukar stanna på ca 3 sp. Men på senare tid har jag upptäckt att keso och kvarg fungerar lika mättande, om inte bättre och är snålare i sp (1 sp för 4 msk). Så det rekommenderar jag idag. Till det har jag 1 dl havrekuddar och ett uns krossade linfrön (1 sp). Sen maxar jag med frukt och/eller bär. Fryst eller färskt efter säsong och bäst av allt gratis i sp.
 
På detta sätt får jag en god och mättande frukost för endast 2 ps.
 
Jag lägger in dagens "kaffemjölkranson" i frukosten också. Här kan jag säga att jag underskattar mitt intag. Försöker hålla mig till lättmjölk, men inte alltid det finns att tillgå. 1 dl lättmjölk "kostar" 2 sp å det kan det vara värt att försöka sluta med mjölk i kaffet för. Men det sitter hårt inne....
 
Å apropå frukt och bär så handlade veckans viktiga om det. I Viktväktarnas koncept är det tillåtet att äta mycket mer frukt än i andra metoder och rekomendationer. Det gillar jag.
 
Önskar er alla en toppendag!
 
Noterat av Nina

Kommentera här: