Fake it ’til you make it...


(null)

(null)

(null)

(null)


(null)

Good morning!

Idag kom vi, jag och kroppen, överens om att börja dagen med ett yogapass. Väcka kroppen med lite härliga rörelser, liksom. Hittade ett pass med mycket stretch av bl.a. bål och rygg. Perfekt inför stundande golfsäsong.

När det kommer till yoga och träning av andra slag vill jag verkligen inte låta påskina att jag är någon som helst expert. 

S. k experter på ämnet skulle förmodligen vika sig av skratt eller för all del....gråt om dom såg mig. 

Men nu är det på detta vis. Så länge mina övningar gör min kropp och själ gott, kommer jag att fortsätta....fake it ’til you make it, liksom! 

Målet med mina övningar är att må bra och bibehålla balans i livet, inte vara perfekt, göra perfekt eller se perfekt ut. 

Jag vill också dela med mig till dig, inspirera, visa att även vanliga dödliga tanter i sin bästa ålder KAN. (Varför skulle det annars finnas bloggar och sociala medier?)

Å dagen då?

Den är "ledig" från arbetet och bjuder fortsättningsvis på testund (PUKKA detox med citron och ingefära), städning, motion och matlagning.

Ha det gott finingar!

Noterat av Nina



Dagens första fråga...

(null)

(null)

(null)

Dagens första fråga till mig själv:

VAD ska du träna/motionera idag?

Ofta har jag en idé redan från kvällen före. Variation, arbetstid och väder spelar roll i mitt val. 

Hur såg då dagens plan ut?

Eftersom solen lyste och jag ska jobba inne hela dagen blev det en tidig pw. 6 km räcker då det blir minst lika många på jobbet 👋🏼😅💦 

...om jag håller det jag lovar? 
Japp, 99 av 100 gånger!

Härligast är att träna/motionera på morgonen. Det bidrar oftast till att det även blir väldigt bra med kosten den dagen.

Ha en bra dag!

Noterat av Nina


Förmiddagsträning

(null)

(null)
(null)

(null)

Att arbeta kvällar har absolut sina utmaningar. Det ska jag inte sticka under stol med. Men det har onekligen också sina fördelar. 

Jag tycker om att träna/motionera på morgonen och förmiddagen och det mina vänner, är en stor förmån.

Dagar jag är helt ledig börjar jag gärna med en pw. Dagar jag arbetar försöker jag hitta andra träningsformer.  Mina fötter behöver vila lite då jag går ordentligt många steg på jobbet.

På dagens träningsschema står 20 minuter yoga och på det minst en timme på  motionscykeln. 

Med endast dryga 3 månader kvar till Cykelvasan behöver cykelträningen verkligen trappas upp...🚴🏼‍♂️🙄

Då jag veckans vardagar kör periodisk fasta utmanas jag att hitta en bra nivå på min träning. Det får inte vara för "mesigt" och försiktigt men inte heller för tufft.

Kanske bra det. Då jag faktiskt har en tendens att ta i så att kroppen inte håller....

Hmm, allt har minst två perspektiv.

Jag mår riktigt bra nu. Kanske har jag hittat MIN balans!

Tål att tänkas på, minsann.

Noterat av Nina