Mitt upplägg....

(null)

(null)
(Dagens lunch, en vanlig omelett a la kylskåpsrensning, surkål och gudomligt god ekologisk och färsk blomkål....inte krångligare än så...)

Klockan är strax efter 7.15....oj somnade visst om och mannen lät mig sova min skönhetssömn (han tyckte nog att jag behövde den 🤣).

Min morgonpigga kompis hade redan vaknat. 07.07 hade hon skickat SMS till mig med intresserade frågor om min periodiska fasta....en lång tråd av frågor och svar från en intresserad och en nyvaken...

-Kanske jag ska skriva om ett dagsupplägg på bloggen, skriver jag frågande.
-Ja gört, svarar den morgonpigga och intresserade.

Sagt och gjort.
Jag fastar oftast 3-5 dagar i vardagar i veckan. Det passar mig bäst att fasta mellan 20.00-12.00.

Den stora skillnaden är alltså att jag hoppar över frukost och ett mellanmål.

Så här kan en dag se ut.

06.00 Kaffe på säng (utan mjölk)
07.00 Yoga 
08.00 Te (jag kör PUKKAS DETOX), en citronskiva och färsk ingefära.
09.00 Motion, oftast promenad, motionscykel och tabata.
10.30 Kaffe
12.00 LUNCH oftast bestående av gårdagens rester eller en enkel omelett (en måltid som smakar gudomligt kan jag lova). Kaffe med kokosolja på maten. 

15.00 kaffe och ev en frukt om jag känner mig sugen. Vilket jag i te alltid gör.

17.00 MIDDAG bestående av helt vanlig husmanskost. Kaffe på maten.

19.45 SMOOTIE med frukt, bär, grönsaker, lättyoghurt, ägg, kryddblandning (antioxidanter), spirulina och aciapulver (det enda jag tillsätter min kost som inte är vanliga födoämnen).

Ja, det här är ett upplägg som passar mig bra i livet idag. Målet är att öka träning som ger muskelstyrka, men då måste jag tänka om lite. Klurar på det. Funkar sååå bra med maten just nu. 

Inga förbud, inget krångligt. 

Mindre sug efter sötsaker och har börja få kontroll över just skillnaden mellan hunger och sötsug.

Noterat av Nina

Kommentera här: