Dags för uppföljning....

(null)

    
       2018 och snart är februari slut. Två månader har gått på det nya året.

Och som den kvalitetsarbetesnörd jag är, har det blivit dags för en uppföljning av mina nyårslöften.

Behöver jag förändra något för att nå mina mål?

Alla bilder i collaget ovan kan kopplas till mina löften på ett eller annat sätt och nu ska undertecknad se sig själv i ögonen och beta av det ena efter det andra...

  • Äta (dricka) mindre socker- ja, i ärlighetens namn går det si och så. Vardagarna går bra, skulle jag säga. Men helgerna är tuffare.

  • Läsa mer böcker- tack vare en resa till strand, sol och semester har jag läst en hel del. Men här kan jag absolut öka på läsfrekvensen. Det har varit mycket OS på tv nu och det har blivit några timmars tittande. 

  • Slösurfa mindre- h ä r  f i n n s  m e r  a t t   ö n s k a 🙈 Det blir rätt långa stunder med Backpacker och Candy Chrush måste jag erkänna. Här finns fortfarande utvecklingspotential för att uttrycka sig lite lindrigt...men å andra sidan tycker jag att det är ett roligt tidsfördriv. Och tid har jag hittills haft mycket av hittills i år. Det har inte gått ut över mina övriga mål. Känner mig lite kluven här. Men om jag blir med mindre fritid kommer jag att prioritera andra aktiviteter. 

  • Umgås mer med familj och vänner- Japp, det nya året har börjat bra på den fronten. Bara att fortsätta på inslagen bana. Extra roligt att umgås med vänner och samtidigt motionera som vi gjorde en helg tillsammans i härliga Högbo. Flera middagar med familjen än vanligt har det blivit. 

  • Cykla mer och allmänt hålla mig i bra form till Cykelvasan i augusti- det har väl inte direkt varit cykelväder. Däremot har jag från januari till februari ökat antal steg per dag. Från knappt 10 000 steg/dag till i snitt 13 000 steg/dag, typ... Planen var också att jag skulle köra flera styrkepass. Men där har ju axeln satt käppar i hjulen, tyvärr. Jag behöver en proffesionellt bedömning innan jag vågar mig på tuffare pass.

  • Träna mer smidighet, tex yoga- uppskattar att jag börjar dagen med ett yogapass 15-30 min ca 4-5 dagar i veckan. Det börjar faktiskt bli en vana. Dessutom blir det lite framsteg i såväl smidighet som uthållighet.

  • Planera för och laga mer hälsosam mat- ja, det har gått bra. Har haft gott om tid till både planering och tillagning av bra middagar. Har också njutit av några luncher på lokal med goda vänner. Köpte en bok på bokrean idag, FOOD PHARMACY, tänkte förkovra mig lite i det antiinflammatoriska köket också. Inte bara räkna smartpoints. Här tror jag det finns mycket information att hämta för att förebygga sjukdomar och få en glad tarm. Observera att detta är två löften i ett 👍🏼😀📚👓

  • Summasummarum: Ja, men på det stora hela känner jag mig rätt nöjd. Visst finns det utvecklingsområden. Men va tusan, Rom byggdes inte heller på en dag. Och i det stora hela är jag mer än nöjd med mitt liv precis som det är nu.

Hade du några nyårslöften?
Hur har det gått?

Noterat av Nina







Kommentera här: