MOT.IVA.TION

(null)

(null)

(null)

(null)

En och en halv månad har passerat på det nya året. 

En och en halv månad med goda kost och träningsrutiner. 

Resultatet låter sig inte vänta. Jag känner mig starkare och ÄR starkare än någonsin. 
Testade armarna och bålen rätt duktigt i samband med helgens skidturer. Det blev ett klart OK!

Detta MOTIVERAR mig. Jag behöver inte ha motivationen för att inleda ett tränings- eller motionspass.

Tänker vidare att du som i samband med nyårslöften om ett "nytt och nyttigt liv" drivs av motivation och lust att träna, redan har lagt gymkortet och träningsoverallen på hyllan.

Då tänker jag att du ska tänka om. Tänk att din träning och din motion ska bli och vara en rutin. Likväl som du kliver upp när klockan ringer på morgonen, att du ska handla, laga mat, diska...det är inte skitkul alla dagar, men det leder dig mot målet....

Målet....
att  få till en regelbunden träning kräver motivation av ett annat slag. Det måste vara själva resultatet som motiverar.  Och nej, det är ingen qvickfix och man måste träna på att bli bra på att träna. 

Alltså, du måste bestämma dig. På riktigt. 

Du som bestämde dig på riktigt. Du har troligtvis börjat få till en rutin nu. Hittat nya vanor och insett att  ungarna klarar sig rätt bra utan dig, du behöver inte städa  eller handla en viss dag i veckan, du tar en promenad i stället för en fika med kompisen, du har "hittat" tider till träning och du börjar märka resultat- för du har prioriterat dig själv.

Resultat som motiverar dig att fortsätta med dina nya rutiner. 

Du är piggare, mindre stressad,  en roligare förälder och partner, sover bättre, några kilo är borta eller har bytt till trevligare platser. 

Summa sumarum....pannbenet, eller rättare sagt det som finns innanför är listen, inte att vänta på lusten.  

Så i sammanhanget skulle jag säga att "hitta rutiner" för träning är viktigare än att vänta på lusten och motivationen. 

Noterat av Nina

Kommentera här: